mercredi 5 janvier 2011

Impian-Hati diJunjung Tinggi - Moga diPerkenan dan Restui "Mahligai"

| |



Impian-hati yang kujunjung-tinggi selama ini ialah inginku bina sebuah Mahligai buat masa tua IbuAndongku (yang malang lagi sendirian). Terasa sangat pedih dan perit bila-masa kukenang-kenang keadaan hidupnya sekarang, bukan seperti dahulu kala segalanya manis-semanis madu.
Tidak sampai lagi kudratku, tidak ketemu lagi rezeki yang dilimpahi, masa itu emas tidak mahu kutunggu sehingga kehujung hidupnya kerana ingin kupastikan IbuAndongku dapat merasai hidup yang semenggah semasa badan-dirinya masihi sehat. Ingin sangat kumanjakan hidupnya, apakan dayaku masih belum boleh ku capai kesampaian itu lagi. InsyaAllah...



4 commentaires:

NaniRostam a dit…

Salam..juwitaku...bintang yang jauh....insyallah niat yang baik walau belum tercapai pasti sudah ada balasanNya. Mudah-mudahan di murahkan rezeki dapatlah si anak berbakti terhadap ibu yang jauh...Nani turut mendoakan.amin.

eLL a dit…

Boleh tak nak pergi ke sana (peranchis) sekarang? Rasa teruja dengar cerita sis.

bintangjauh a dit…

Sis Ratna bentangkan carpet merah eLL, lama tak dengar khabar mesra dari eLL. Sis Ratna mengambil kesempatan mendoakan semoga/mudahan sepanjang perjalanan tahun 2011 ini akan di-isikan dengan harapan/niat yang sepenuhnya. Salam manis manis madu.

Arizakiah a dit…

Assalamualaikum,
Salam ziarah..
Blogwalking...teruja jumpa blog bintang jauh...
Semoga segala impian tercapai..
Amin...