dimanche 31 juillet 2011

Anthio Poros Au Revoir Poros Sampai Ketemu Lagi Poros. Part III

| |

 Di-awal pagi nan hening lagi tenang .. dimana penghuni hotel masihi lembut tidurnya ... namun hari ini ada lah hari berlepas pulang kembali ke Peranchis. Setelah berkemas rapi segala bagai isi nya travel-luggage, ber-makan malam yang terakhir, ber-digest dengan promenade di-sekeliling sekitaran kawasan pantai hotel terus ber-sleep tight sehingga jam 5 pagi dimana dikejutkan dengan deringan alarm clock juga deringan telephone dari hotel receptionist mengingat kan harus bangun bersedia untuk berlepas pulang kembali ke-Peranchis bahawasanya petanda percutiaan yang indah sudah di-titik barisan hari terakhir. Ber-sarapan pagi di-roof top restaurant di-temani oleh Dimitris hotel staff agent yang selama ini mengurus kan segala bagai organisasi percutian di pulau Poros ini. Begitu baik lagi prihatin layanan dari Dimitris dan beliau begitu fasih berbahasa Peranchis.

Ikuti lah selingan photos yang di clip clap oleh anaks semua selama percutian nan indah dengan layanan orangan Greek yang begitu pemurah dengan kebaikan yang tiada tandingannya. Efkharisto Poros ... Merci Poros juga TerimaKasih Poros, tout simplement.











Pemandangan di-sekitaran interior juga exterior hotel yang di hinapi selama percutian di-pulau Poros.

Khazanah ribuan tahun sejarah Greece, di-tepi luar Archaeological Museum di-bandar Poros mengadap Port lautan bersih membiru jernih.

Saki baki Ancient Corinthian columns/marble columns yang berbaris lurus di-luar Museum di-bandar Poros.

Rumah tradisional, pintu dan volet/shutters bercat biru, dataran dinding bercat putih sama warna nya dengan bendera negara Greece.

Anak kucing di-sebuah anak tangga merenung pandang dengan pandangan yang begitu lembut lagi mengusik anak hati, seperti biasa ternampak sahaja terus ber-clip clap seperti celebrity photo lagi!


Pantang ternampak buah anggur yang berjuntai gantung cantik terus clip clap kan!!

Sebuah tradisional restaurant tersorok di-puncak bukit yang tinggi, pabila di-daki dibawah suhu mendidih, ya ampun ... sampai basah kuyup baju pakaian berpeluh.


Lihat lah anak tangga yang yang sempit lagi naik meninggi ke atas dimana terdapat sebuah Ancient Church/Monastery, terpaksa tunggu lama pabila mahu di-clip clap kan photo kerana semua pelawat akan berhenti mengambil photo, famous betul anak tangga ini ya.

Kelihatan sebuah ancient kapal layar di depan pantai hotel, selama percutian terdapat banyak kapal layar yang ber-parking di-sekitaran lautan.

             
Yang ini juga, berlegar-legar berpusing mengikuti arusan ombak yang lembut.


Photos seterus nya diambil di-awal pagi sebelum bertolak lepas ke Athens Airport di-hantar oleh hotel driver tidak dengan boat pantas Flying Dolphins kerana taxi bermogok di-hari tersebut jadi nya tidak kelihatan satu pun taxi di merata Greece, yang Bongsu senang hati!


Photo yang terakhir diambil dari hotel lobby, tenang setenang air laut di pagi yang senyap sunyi hanya kami sahaja di-pagi tersebut begitu privileged sendirian tanpa sesiapa pun ketika saat yang dihargai sebelum ...


Photo di clip clap disekitaran Port Poros, perjalanan menyeberang tanah besar Péloponnès dengan menaiki sebuah feri cuma memakan masa selama 3minit sahaja!


Bertambah jauh kelihatan Pulau Poros, rasa perasaan hati begitu sayu .. bahawasanya percutian ini menyedar kan lagi diri betapa ciptaan yang maha Pengasih lagi Pemurah adalah segalanya, syukran kepadaMu.



Perlahan-lahan gambaran sebenar Pulau Poros mengecil dan jauh ditinggal kan dengan cebisan kenangan percutian yang lembut.

1 commentaires:

Cik Eka a dit…

masyaAllah indahnya ciptaan tuhan ya sis......

cantik............. :)