dimanche 4 mars 2012

Ahad yang berbungaan...

| |

Ahad yang tenang sekali... cuaca tidak berapa seri hari ini jika dibandingkan dengan semalam hari Sabtu dimana nur-cahaya mentari bersinar dengan gemilangnya, panas lembut 21C... walau pun suhu begitu bercanggah-lari dari kenyataan suhu yang seharusnya masihi bersuhu sejuk diawal bulan March ini, dimana akan mempesong-sengetkan keadaan yakni esok bersamaan Isnin telah diramalkan bahawasanya salji akan turun...!

 Semalam, ditaman halaman berduaan dengan CintaJL membersihin tumbuh-tumbuhan pokok tanaman dimana banyak dedaun kering harus dibersihkan juga dahan-ranting kering harus dipotong-cantas, jadinya sepetang berduaan... sambil bermain jeling-menjeling kerlipan sepasang mata... oops! dengan Honey Aristocat... peneman setia!


Bunga Crocus jingga sudah mekar-mengembang...

Seterusnya, photos di clip clap dipenjuru dan arah berlainan...


Yang ini sudah tutup-menguncup rapat setelah nur-cahaya mentari terbenam...

Mekar-berkembangan dengan gemilangnya, walau pun tumbuhan Crocus ini kecil cenonet namun kelihatan cantik tumbuh bertaburan merata sesukanya!


Cantik comel sendirian...

Juga berkelompok bersama...


Disitu lah si-BintangJauh... peneman yang setia pasti ada bersama... air-muka yang bengis karena mengadap se'ekor kucingnya jiran kelihatan ditepi pagar, maka itu lirikan pandangan tampak sombong sekali, lansong tidak comel rupa-parasnya Honey Aristocat!

Yang ini Crocus kuning diraja, menyelit disebalik pokoknya iris.

Jika benar esok akan ber-salji lagi, baru lah betul... seminggu ini suhu naik menjulang, tetiba... bertukar lagi dengan perbedaan yang ketara sekali dengan pertukaran suhu-cuaca pada minggu hadapan dimana salji akan turun seharian (hari Isnin) sehingga hari Selasa...

1 commentaires:

Cik Eka a dit…

cantiknya bunga bungaan..bestnya kalau rumah dikelilingi bunga macam ni sis..

wow garangnya muka sicomel tuuuuu