lundi 26 mars 2012

Pertukaran waktu!

| |

Ulasan untuk semalam yakni Ahad March 25

Hari ini Ahad bersamaan March 25 ada lah hari bertukarnya waktu, sudah dikurangkan 1 jam yakni pada keseluruhan masa tidur bobok ter...kurang dipendek-potong kan 1 jam dimana selama sepanjang musim sejuk dilebihkan 1 jam jadinya bermula hari ini perbedaan waktu Peranchis dengan Malaysia tanahairku ialah 6 jam sahaja dimana sebelum ini (musim sejuk) 7 jam perbedaannya... voilà!



Sepetang Ahad semalam sudah kelihatan bebunga Prunus mula bermekar seri kembang, lantas meminta CintaJL memotong beberapa tangkai sebagai hiasan penyeri diruang tamu.


Bunga-bunga Prunus ber-saiz kecil comel cenonet ini serupa parasnya umpama bunganya yang begitu "legenda" yaitu Sakura... cherry blossoms dimusim bunga printemps.

Se-vase pepohon tangkai si-bunga Prunus berwarna pink rose lembut.


Begitu suasana diruang tamu tenang lengkap dengan adanya se-bouquet bebunga Prunus ini, j'adore nian...

Diwaktu yang sama...


Honey Aristocat sedang tengah bersenang lenang istirehat ditempat boboknya.

Maka itu si-Honey Aristocat berkelakuan agak bizarre, kok bobok seharian.....! Akan tetapi hari ini begitu ceria sekali... di-sepanjang minggu ini suhu cuaca panas diramalkan serupa seperti diawal musimnya panas, diawal pagi sudah ber-nur cahaya mentari gemerlapan berkilauan dengan gemilangnya dan Honey Aristocat pun di luar taman halaman sebok menonggak kepalanya ke atas pepohon pokok menyaksikan karenah si sang burung ber-twit twit tanpa henti...



Voilà...