mardi 24 février 2015

Méli mélo... London versus Kampongulu

| |



Shopping center Westfield White City.

 Terdapat sebanyak 240 jenis museums di London, yang sempat di lawati ialah Natural History museum dan National Gallery yang selainnya di lain kali katanya yang Bongsu.

 Ya ampunnnn... mengapa terlalu manis cream nya dan tekstur cream tidak lunak kok berbiji-bintil (mungkin cupcakes tersebut baki dari semalam) kasar gula serasa seperti berpasir kesat pabila di makan, hampa sekali karena red velvet nya tidak setanding dengan gelaran yang seringkali di angkat tinggi
"one of the world's top cake artists" iya, dari segi dekor cakes perkahwinannya yang tidak boleh dinafikan... akan tetapi pabila statusnya udah ditangga terpaling atas yang semestinya cupcakes nya juga setanding karena beliau terkenal bermula dari cupcakes dimana ianya adalah penjualan yang utama di kedai beliau...

Semua yang di cubai tidak lah setanding dengan namanya P Porschen cakes.

 Bond street 
Selama bersiaran di kota London hanya merakami beberapa photos karena yang Bongsu udah banyak koleksinya.

Pintu bekas kandang kuda, kelihatan emping es salji begitu besar, adore suasana sebeginian.


outbuilding dan sekumpulan pokok-pokok mawar.

 
Setiapkali es salji turun dari kayangan dari pintunya dapur pasti lama memandang jauh...
Air kolamrenang tampak membeku !


Dahan pohonnya red cedar menyembah tanah dek es salji yang berat lagi tebal.

Adore gambaran syahdu yang berupa suci.


dari balkoni...
 
Ooh là là... perce-neige (galanthus nivalis)/snowdrop telah muncul dimana ianya sejenis tumbuhan yang pertama tatkala gugurnya es salji akan lahir melihat dunia..

Tahun pertama pindah di kampongulu ketika musimnya dingin ternampak sekumpulan tumbuhan yang comel tumbuh secara liar di bahagian tengah depan taman, tanyai kepada CintaJL apakah jenisnya tumbuhan tersebut setelah dijawab terus teruja lantas di alihkan di bawah teduhan pokoknya tilleul supaya berjiran mesra dengan tumbuhan vivaces/perennials yang seangkatan dengannya.

Begitu juga dengannya rose de noêl/hellebore winter christmas rose, sejenis tumbuhan yang suka dengan es salji !


Hari ini ramalan cuacanya hujan yang bercampur dengan es salji... dan akan gugur seterusnya dan di luar masih berpermadani putih baldu seperti crème chantilly !