samedi 23 mai 2015

La vie en rose

| |



 Keadaan cuaca sejak semingguan ini sudah tidak begitu gemilang dimana mentari kok menyorok disebalik awan yang tebal lagi kelabu.
Suhu menurun terjunam jatuh seolah dimusim dingin jadinya, lantas punggah semula persalinan musim dingin yang telah dikemas rapi untuk dipake semula buat semingguan nanti dan udara nyaman dimusim bunga tidak dapat dikecapi dengan sepenuhnya... tahun demi tahun rupa keadaan cuaca begitu bercekelaru lagaknya, tidak menentu keruan... dalam sehari meningkat naik panas yang bersuhu seiras musim panas sepanas 32°C dan pada keesok harinya turun menjunam kepada 2°C bersamaan renjisan hujan yang berselangseli dengan tiupan angin menjadikan udara ditahap es dingin!
Walaupun begitu,
Keluhan itu terpadam oleh keindahan alam semulajadi yang pemurah terutama sekali dengan permulaan putik-putik bunga-bunga rose yang semakin banyak terbuka kembang kelopak-kelopaknya.

Dikawasan terrasse/patio gambaran musim panas semakin terasa namun seharusnya bersabar lagi karena keadaan cuaca dan suhu udara tidak mengizinkan bagi acara santai dan sebagainya.

 This is la vie en rose.

 A world where roses bloom...

 Pada terbuka kembang lebih adore dengan kuntum putikan yang masih tertutup rapat.

D'accord ou pas d'accord?

 And life will always be
La vie en rose 


 I see la vie en rose...

Hari ini Isnin, (25/5) berubah rupa, semakin mengembang mekar.






 Yang ini baru ditanam pada hujung minggu lalu, jubilé du Prince de Monaco namanya.

 Pokoknya berbunga sudah dan akan berterusan berkuntum bunga sehingga November.



 
 Allium & iris.

 Honey Aristocat pasti ada berdekatan sambil bersenang lenang...

Jenis-jenis pokok rose mawar yang selainnya masih lagi berkuntum putik muda dalam seminggu ini pasti akan mengembang mekar. 

akan bersambong.